Speltpastasalade met groene groenten

juni 5, 2013 § Een reactie plaatsen

In de pauze van werk loop ik graag een stuk buiten voor wat frisse lucht.
De afgelopen dagen is dat extra genieten, omdat de zon zich eindelijk wat meer laat zien!  Bij één van mijn wandelroutes kom ik langs een Ekoplaza, waarbij ik het meestal niet kan laten om even tussen de mooie, biologische producten te snuffelen. Daar kwam ik een prachtige spiraalvormige speltpasta tegen die ik dan gelijk kocht. Geïnspireerd door deze mooie pasta en het zonnige weer bedacht ik onderstaand recept. Een pastasalade met verschillende groene seizoensgroenten: verse doperwtjes, rucola en avocado. Een goed bordje eten!

IMG_2105

Wat gaat er in deze salade voor twee personen?

– 150 g stevige (spelt)pasta
– een pond verse doperwten, gedopt (kan je deze niet vinden, neem dan 250 g doperwtjes uit de vriezer)
– een halve avocado, in blokjes
– een grote hand rucola, grof gesneden
– 1 volle el groene pesto
– 1 klein handje pecorinokaas, geraspt
– citroensap
– zout en peper

1. Kook de doperwtjes in 5 minuten gaar in wat water met zout. Spoel af onder de koude kraan, zo blijven de erwtjes mooi groen.
2. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking en spoel ook af met koud water.
3. Meng de pasta met de verschillende groenten, pesto en kaas.
4. Voeg naar eigen smaak wat citroensap en peper toe.

Neem je bordje mee naar buiten en geniet!

Getagd: , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Speltpastasalade met groene groenten voor Fems Fornuis.

Meta

