Krokante mozzarella-saliesandwich

juni 15, 2013 § Een reactie plaatsen

In mijn kleine tuintje heb ik verschillende kruiden staan.
Het begon zo’n twee jaar geleden met rozemarijn en salie, dit jaar zijn daar bieslook en munt bijgekomen. En de plantjes maken het goed! Sinds het weer wat beter wordt zijn de planten een uitgegroeid tot hele bossen kruiden. Met de rozemarijn die er staat kan ik kilo’s rozemarijnaardappeltjes maken. En dan de salie, wat moet ik met zoveel salie? In ieder geval ga ik onderstaande sandwich met mozzarella en salie vaker maken!

IMG_2111Mijn kruidentuintje. Met heel veel salie!

IMG_2134Een krokante sandwich, echt comfort food.

Wat heb je nodig voor twee van deze sandwiches?

– 4 sneetjes stevig witbrood (ik heb wit zuurdesembrood van het Vlaamsch Broodhuys gebruikt)
– 6 grote blaadjes salie
– een tomaatje, in dunne plakjes
– een bol buffelmozzarella, in plakken
– 4 plakjes biologische rauwe ham
– 1 ei, geklutst
– bloem
– panko broodkruim (als je dit niet kan vinden is paneermeel ook prima)
– olijfolie (ongeveer 3-4 el)

1. Beleg twee sneetjes witbrood met de salie, vervolgens de mozzarella, tomaat en tot slot de ham. Druk de andere sneetjes er goed op.
2. Pak drie diepe borden en doe in het eerste bord een laagje bloem, in het tweede bord het geklutste ei en in het derde bord een laagje broodkruim.
3. Wentel de sandwiches eerst lichtjes door de bloem, vervolgens door het ei en tot slot door het broodkruim.
4. Verhit een laagje olijfolie in een koekenpan. Bak de sandwiches in circa 10 minuten goudbruin, totdat de mozzarella begint te smelten.

Lekker als lunch of als avondmaaltijd met een soepje erbij!

Getagd: , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Krokante mozzarella-saliesandwich voor Fems Fornuis.

Meta

