Food foto’s Toscane

september 11, 2013 § Een reactie plaatsen

Wat is dat snel gegaan: van een warme zomer pats, boem naar een regenachtige herfst! Ik hou me maar vast aan de gedachte dat de herfst ook veel leuke dingen met zich mee brengt… Mooie herfstkleuren, kaarsen aan, veel kopjes thee en natuurlijk ook weer nieuwe groentes en smaken.

Maar eigenlijk vind ik dat we dat fijne zomergevoel nog heel even moeten vasthouden. Dus hierbij nog wat foto’s van mijn vakantie in Toscane met alles wat ik in twee weken Italië op food gebied heb gezien en geproefd!

IMG_2852

IMG_4012

Ons appartement lag tussen de wijnvelden van de Chianti, de wijnstreek van Toscane. De Chianti Classico wijnen zijn te herkennen aan het symbool van de zwarte haan.

IMG_3030

IMG_3032

Bij Italië denk je natuurlijk aan pizza. De lekkerste pizza aten we ongetwijfeld bij Gusta Pizza in Florence. Een goede (niet al te dunne) bodem, een klein beetje tomatensaus en heel lekker belegd.

IMG_3346
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet uitgebreid hebt gekookt tijdens de vakantie. Vaak maakten we wat eenvoudigs klaar. Tomaat met mozzarella en meloen met ham waren onze vakantie favorieten.

IMG_4052

IMG_4094

IMG_4100

We bezochte ‘Fattoria La Vialla’, een biologische boerderij die zijn eigen wijn, koekjes, sauzen en nog veel meer maakt! Voor 14 euro kregen we er een super lunch. Als je in Toscane bent is dit echt een aanrader! Van tevoren moet je wel reserveren.

IMG_3143

IMG_3154 - kopie
In het mooie Siena at ik deze lekkere ‘Panzanella’ (broodsalade), typisch Toscaans.

IMG_3284
Ook echt Toscaans was deze ‘Pappa al Pomodoro’. Wat mij betreft iets minder geslaagd. Het blijft toch een soort van broodpapje…

IMG_4119
Rond ons appartement groeide veel ‘eetbaars’ zoals vijgen, olijven en druiven. Ook waren er grote rozemarijnstruiken met mooie paarse bloemetjes.

IMG_3225
Na een hele pittige mountainbiketocht (steile berg op, steile berg af) maakte Rogier deze lekkere pappardelle met zeevruchten klaar.

IMG_3255 - kopie
Pizza Bianca, ofwel een witte pizza (in dit geval ook een klein beetje zwart…). De pizza had een topping van mozzarella, ansjovis en courgettebloemen; lekker!
IMG_4022

IMG_4030
IJs! In de smaken pistache en amandelcrème.

IMG_4197 - kopie

IMG_3252 - kopie

IMG_4188 - kopie

Op de laatste avond nog even chique uit eten met allemaal lekkere gerechtjes. Lardo (Italiaans spek), verschillende soorten Pecorino (schapenkazen) en als drankje Spritz Aperol. Wat een gerechtje op de tweede foto nou precies was weet ik niet meer, lekker was het zeker!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Food foto’s Toscane voor Fems Fornuis.

Meta

