Foodblogswap: chocoladefudge

februari 27, 2015 § 1 reactie

Deze maand deed ik weer eens mee met de Foodblogswap.
Ik mocht koken van een mooie blog die ik al wat langer volg: Food love and happiness. Op deze blog deelt Danielle haar recepten en kan je ook haar erg leuke, zelfgemaakte food cadeaus bestellen. Ik zou zeker eens een kijkje nemen op haar site!

Op de een of andere manier laat ik mij bij het kiezen van een recept voor de foodblogswap altijd snel verleiden tot het maken van zoetigheden. Ook op de blog van Danielle was er weer volop keuze aan heerlijke toetjes, taart en andere lekkere zoete dingen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor onderstaande chocoladefudge. En daar heb ik geen spijt van gekregen!

Deze fudge heb je echt zo gemaakt: ingrediënten in een pan, roeren en klaar. Daarna wordt je geduld nog wel even op de proef gesteld, aangezien de fudge nog vier uur in de koelkast moet opstijven. Een oven heb je voor dit recept dus niet nodig. Ik maakte twee varianten: een met pistachenoten en een met gezouten pinda’s. De laatste was favoriet!

Schermafbeelding 2015-02-22 om 14.16.56

IMG_3369

Wat heb je nodig voor een flinke lading fudge?
– 350 gr (extra) pure chocolade
– 150 gr noten (bijv. zoute pinda’s of pistachenoten)
– een blikje gecondenseerde melk (397 g)
– 30 gr roomboter
– een snufje zout (dit kun je weglaten als je zoute pinda’s gebruikt)

1. Bekleed een rechthoekige bakvorm of plastic bak (met ongeveer de afmetingen 15×24 cm) met bakpapier.
2. Smelt de chocolade samen met de gecondenseerde melk, de roomboter en het snufje zout in een pannetje op heel zacht vuur. Roer af en toe door tot alles goed gesmolten is.
3. Voeg de notenmix toe en roer dit goed door het chocolademengsel. Stort het chocolademengsel in de bakvorm en laat minstens vier uur opstijven in de koelkast.
4. Snijd de fudge in stukken.

Verpakt in wat bakpapier met een lintje er omheen heb je een leuk food cadeautje!

Simone van Foodquotes kookt deze maand van mijn blog. Hou haar blog in de gaten om te zien welk recept zij van mij heeft uitgekozen!

§ Een Reactie op Foodblogswap: chocoladefudge

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Foodblogswap: chocoladefudge voor Fems Fornuis.

Meta

